Onderzoek naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs. Deel 3: Het secundair onderwijs

Minnen, J., J. Verbeylen, I. Glorieux (2018): Onderzoek naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs. Deel 3: Het secundair onderwijs. Vlaamse Overheid, Brussel: Vakgroep Sociologie, Onderzoeksgroep TOR (84 blz.) - TOR 2018/19.

Abstract

In opdracht van de Minister van Onderwijs Hilde Crevits onderzocht de onderzoeksgroep TOR van de Vrije Universiteit Brussel de tijdsbesteding en taakbelasting van Vlaamse leraren. 9.596 leraren uit het basis- en secundair onderwijs hielden hiervoor gedurende een week hun tijdsbesteding bij via de MOTUS-app.

 

Dit is het derdedeel van het 3-delig rapport naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs. Dit deelrapport spitst zich toe op de tijdsbesteding van leraren in het secundair onderwijs.

Download: Onderzoek naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs. Deel 3: Het secundair onderwijs