Onderzoek naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs. Deel 1: Algemeen

Minnen, J., J. Verbeylen, I. Glorieux (2018): Onderzoek naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs. Deel 1: Algemeen. Vlaamse Overheid, Brussel: Vakgroep Sociologie, Onderzoeksgroep TOR (57 blz.) - TOR 2018/17.

Abstract

In opdracht van de Minister van Onderwijs Hilde Crevits onderzocht de onderzoeksgroep TOR van de Vrije Universiteit Brussel de tijdsbesteding en taakbelasting van Vlaamse leraren. 9.596 leraren uit het basis- en secundair onderwijs hielden hiervoor gedurende een week hun tijdsbesteding bij via de MOTUS-app.

 

In dit eerste deel van het  3-delig rapport naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs vindt u informatie over de onderzoeksopzet, de weging, de samenstelling van de activiteitengroepen, de achtergrondvariabelen en de gehanteerde analysetechnieken. 

Download: Onderzoek naar de tijdsbesteding van leraren in het basis- en secundair onderwijs. Deel 1: Algemeen